Ruta 1

2010-01-10 @ 16:52:46

Tänkte att eftersom det ju faktiskt är nytt år nu, nytt decennie tillochmed så börjar jag om från ett igen, med träningen alltså. Skulle egentligen ha mätt mig innan jag åt frukost (en väldigt sen sådan) men så kom svärföräldrarna och överraskade med påhälsning. Så det blev liksom inte riktigt tid att ställa sig och mätta sig i bara underkläder och så när de var här, haha.
Får försöka komma upp en kvart tidigare imorgon bitti (good luck) och mätta mig då istället.

Jag har, innan denna veckan, haft uppehåll med tränningen på drygt 3 veckor tror jag, dessutom har jag ju inte precis ätit super bra under jul-nyår. Har blivit alldeles för mycket godis och läsk. Jag som faktiskt varit skit duktig med det. Men nu är det tillbaka till duktigheterna igen! Bara sötsaker på fre-lör. Mindre skräpmat osv.

Var och gymade med syrran i måndag, det kändes att det var längesen när man stod där på crosstrainern och kämpade. Men sen på styrkemaskinerna blev jag positivt överraskad. Jag tog mer vikt i alla! Så gött! Speciellt en maskin som jag kämpade med på lägsta möjliga vikt förrut, kunde jag ta tre gånger så mycket i! Tog 10 förut, jag kämpade som en blådåre för att orka 10 lyft. Nu kunde jag ta ända upp till 35 i vikt x 10. Så stolt. Skuttade av lycka.

Sen blev det träning igår med. Första gången som jag gymmat själv. Kändes bra och jag är glad att jag faktiskt gick dit själv, det var ju inte så hemskt, haha. Var riktigt skönt tid att tränna på - lördag eftermiddag - inte många som tränade då. Tror jag ökade på vikten ännu mer i vissa maskiner och lyckades pusha mig på crosstrainern i slutet så jag pallade 6 minuter mer än jag tänkt.

Var dock lite jobbigt att cykla hem sen. När man tok trännat hela kroppen, speciellt lår och rumpa. Och kört ut sig på crosstrainern precis innan hemgång. Men jag kämpade på genom snön på mina dåligt pumpade däck på en sträcka som nästan bara bestod av uppförbacke. Antar att det var därför det var så lätt och cykla dit? Haha.
Men jag kom ju hem.

Nu har trännigsvärken precis börjat krypa på mig. Känns framförallt i rygg, bröst och överarmnar. Men det är en skön smärta. En "jag har varit duktigt" smärta.

Så skönt att vara igång igen. Tre veckor var lång tid att ligga på is när man varit så duktigt halva hösten.

Nu ska minst 5 cm bort från midjan, bilringen och rumpan. Sattsar på -6 kg till juni (vill inte ta i för mycket med mina del mål, bättre att sätta upp ett realistiskt mål som jag tror att jag kommer klara av). Även om jag mest mätter mig så vill jag ju att även siffrorna på vågen ska trilla ner.

Jag har tänkt mätta mig varannan vecka (fast det blir nog oftare ändå haha) och uppdatera för er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0