Helgen som varit och som är

2009-10-25 @ 13:17:19

Inser att mitt bloggande är näst intill obefintligt nuförtiden. Har inte riktigt haft något sug efter att blogga och att bara skriva för att man ska, det är varken kul för mig eller för er att läsa. Det blir bara så krystat då.

Träningen går fin fint. Är så glad. Det känns så bra och jag är så jäkla stolt över mig själv :)
I fredags var det dock inte lika roligt som det brukar, vår ledare på aerobicen var iväg så tjejen som håller i passen på måndagar var där istället. Kul tänkte jag, hoppades på att det skulle bli ett roligt pass och då kan man ju börja köra det på måndagar med.
Men icke. Det var skit tråkigt, gillade inte uppbyggnaden, musiken var skit tråkig (tror tjejen blivit dumpad för alla låtar handlade om det och att gå vidare och "i dont need you" bla bla bla). Shit vad jag (vi) saknade vår vanliga ledare! Hon är skit bra, pushar, peppar och har bra musik.
Tänkte att jag ändå skulle bit ihop och köra på. Men efter 35 min (av 60) var det nog. Jag och syrran tog våra grejjor och gick upp till gymmet istället. Körde drygt 20 min på crosstrainern istället. Körde på ordentligt, det var så skönt.

Sen blev det tacos, idol och discosaft ;) Vid tolv lämnade vi älsklingen här hemma och åkte ner till stan. Först tegners, som var skit tråkigt. Dålig musik och det var bara första rummet som var öppet så det var jobbigt trångt. Vi kände oss väldigt malplacerade och när de började spela ledmotivet till baywatch och alla andra blev överlyckliga kände vi att det var dags för oss att dra vidare.
Hamnade på Glorias, av de enkla anledningarna att det inte finns så mycket uteställen i Lund, inträdet är gratis och musiken oftast är riktigt bra.
Var där i drygt en och en halv timme sen åkte vi hem, trötta, men glada.

Lördags eftermiddagen
spenderade vi på Nova. Köpte en svart kläning, ögnsfransböjare (min första!) och en hood som jag kan ha bla när jag tränar.
Sen fick jag skjuss hem och syrran körde hem till sitt. Fixade lite här hemma, la mig på sängen och slocknade direkt, vaknade 45 min senare när älslingen kom hem från jobb. Hoppade in i duschen. Tog på mig min nya fina kläning. Slängde av den 15 min senare. Prövade lite annat. För att till slut ta på den nya klänningen. Satt upp håret och sminkade mig. Konstaterade att vi skulle varit hos svärföräldrarna för tio min sen...
Inga ovanligheter där. Att jag alltid ska vara sen!
Skyndade oss iväg. Blev 20 min sena. Men det gjorde ingen för maten var inte klar än. Åt super god lasange och sallad. Drack vitt vin och hade det trevligt. Hemma gjord prinsesstårta och jordgubbs likör till efterrätt. (Whiskey för de herrar som ville).

Idag var det härligt att kunna sova länge utan att det blev sådär jobbigt sent ;) Skönt att få vrida tillbaka klockan.

Just nu sitter jag här. Såklart. Lyssnar på Darren Hayes på våra fina Pioneer högtalare, det är helt underbart vilket ljud de ger! Önskar att solen ska titta fram så jag får komma ut och fotografera lite vackra höstbilder innan alla löv hunnit trilla av... Men det verkar inte bli som jag vill.

Funderar på om jag ska cykla ner och tränna, gå en runda, kanske förbi meddo och sola? Eller rentav färga håret.

Eller så bara stannar jag här idag. Lyssnar på min musik, plockar iordning lite och dansar runt i lägenheten.

Det känns så underbart i kroppen

2009-10-11 @ 17:13:17

Nu jävlar har jag fått tummen ur *pip* och satt igång.
Det känns så förbaskat skönt så!! Jag är taggad till tusen och vill hela tiden dit. Min kropp känns redan mycket starkare. Det känns i min hållning, det känns när jag går.

Wiiieeee
Jag blir så glad och peppad. Längtar redan efter imorgon.

Önskar att jag köpt kortet tidigare eftersom det känns så himla bra. Men det kanske var just precis nu som jag var redo att ta tag i det på allvar igen?

Imorgon ska jag och syrran iväg och pröva på Afro. Är riktigt nyfiken och taggad på det. Hoppas nu det är lika roligt som det verkade när jag läste om det.
Sen blir det Ki box på onsdag kväll, ev en runda i gymmet på torsdag och så givetvis aerobic på fredag (blir tredje gången då).

Mmm, detta känns så bra.

RSS 2.0