Chania

2010-08-18 @ 00:32:40



Som jag nämde i tidigare inlägg så åkte vi in till granstaden Chania två av kvällarna. Det var även här flygplatsen fanns, men utanför gissar jag.
En väldigt vacker stad. Det kändes mer grekiskt här (trotts att jag inte varit i Grekland för?) med trånga kullerstens gator, trappor och höga fyrkantiga hus med rektangulära fönster.


Första gången vi åkte in till Chania gick vi mest och tittade på omgivningen, gick in i några gamla kapell där de hade utställningar, förvillande oss in bland alla smågator och hittade en super mysig restaurang som vi satte oss på. Där var två trubadurer som spelade och sjöng för oss på grekiska. När kvällen la sig över oss blev det om än mysigare med den grekiska musiken tillsammans med den svaga belysningen från små lampor och levande ljus som svagt lyste upp den grekiska natten.




Nästsista kvällen på semestern åkte vi också in till Chania och då gick vi dels och tittade på den vackra omgivningen men var även mer inriktade på shopping och att titta i butikerna. Jag fyndade en fin svart plånbok i äkta läder till min älskling och ett par super snygga/coola Ed Hardy solglasögon med vita bågar (syrran köpte med röda).
Denna gången satte vi oss på en mindre familjerestaurang där de lagade de grekiska maträtterna på gamalt grekiskt vis, i stora lerugnar med eld. Även här spelade en trubadur. Här var det också jätte mysigt speciellt eftersom personalen var så hjärtlig. Den äldre mannen (antagligen fardern i familjen och ägaren) var jätte gullig, han var super glad och trevlig och hade en liten kvist med grönablad bakom örat. :)
Även denna kvällen var riktigt lyckad.

Kommentarer
Postat av: Malin Sundin

tack och detsamma :)

2010-08-18 @ 18:27:16
URL: http://malinsundin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0