Nu var det fredag igen

2010-04-16 @ 17:21:16

Fredag kväll, kan det bli bättre? Solen skinner och det börjar bli vår på riktigt. Synd att det blåser riktigt kallt annars hade det varit hur härligt som helst.

Veckan har varit väldigt intensiv, men nu när fredagen är kommen så känns det som att den har gått fort! Känns som tiden bara springer iväg när halva april faktiskt redan har gått.

Hade först planerat att gymma idag men ångrade mig i morse när vädret såg trist ut. Inte för att jag skulle vara utomhus eller så... men jag fick bara inte lust. Nu har jag vägt lite av och an om jag skulle cykla dit ändå men bestämt mig för att ta en promenad om en stund istället och bege mig till gymmet imorgon.

Har längtat efter vin i över två veckor och pencillinen tog ju slut i söndags så ikväll blir det av! Haha.

Var föresten och kollade upp mig på öron/näsa/hals klinik i tisdags. Har haft problem med min hals och förkylningar lääänge nu. Men vårdcentralen har inte velat hjälpa eller tagit mig på allvar så jag tog och ringde en privat klinik ist. Måste ju säga att det var skillnad. Fick göra allergi test direkt, som skönt är var jag inte allergisk mot något av de tio sakerna de tog pricktest på. Nu har jag fått en speciell nässpray som jag ska ta morgon och kväll i 8-12 veckor. Kommer även få en kallelse till att röntga bihålerna.
Sen får vi se hur det går. Känns skönt att ha kommit till någon som brytt sig och vill hjälpa mig till slut. Inte bara "det är för att du jobbar på förskola" eller "det är ett virus, drick mycket och vila".

Nu kallar vårsolen på mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0