Min Canon eos 400D har fått en lillasyster

2009-05-05 @ 19:37:47



Efter en hel del letande, läsande och prövande hittade jag den tillslut. Den digitala kompaktkameran jag ville ha. Kriterierna var många och kunskapen om komaktkameror var få, från min sida.
Jag ville ha en lätt och behändig kamera, jag ville gärna att den skulle vara rosa. Jag ville att den skulle vara snygg. Jag ville att den skulle ha zoom. Jag ville att den skulle kunna spela in filmer. Jag ville självklart att den skulle ta bra bilder! Dessutom ville jag helst inte lägga så mycket pengar på en fest och semester kamera.

Tillslut blev den en Canon Ixus 95 is.
Jag kan väl säga att jag verkar ha fått vad jag ville ha. Med undantag från den sista punkten. Från början ville jag hitta en kamera runt tusenlappen. Eftersom jag har min systemkamera osv... Sen började mina krav bli högre och jag insåg att kompaktkamerorna kostade mer än jag från början trodde, så jag sa 1500.
Med facit i hand blev den 1400 dyrare än jag tänkt från början (alltså 2400 spänn, med gratis minneskort till - blev glad att jag klickade hem den i söndags eftersom de nu höjt priset med 200 kr) men jag har antatligen en väldigt bra kompakt kamera.

Dessutom är den snygg
och rosa
och kan spela in filmer
och zooma...

;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0