Som ett paradis

2009-06-22 @ 11:45:57

Jag saknar Cypern, väldigt mycket. Igår sprang jag runt och var rastlös mest hela dagen. Satte på party musik här hemma och bara sprang och dansade runt i hela lägenheten.
Visste liksom inte vad jag skulle göra.
Nu var jag ju van vid att ha saker att göra hela tiden i åtta underbara dagar. En magisk strand 3-5 min promenad bort. En helt underbar pool och innergård två trappor ner från hotellrummet.
Restauranger, barer och affärer som kantade gatorna.
En egen liten by med barer på kvällen, bara att välja och vraka och sen efter 1.30 var det dags för nattklubb om man ville.

Hemresan kom för fort! Det var så mycket mer att göra, så mycket mer vi ville göra. Vi lämnade ett kallat och regningt Sverige och landade i ett paradis. Dessvärre var vi tvugna att lämna paradiset för att åter komma till ett kallt och regningt Sverige.

Får glädjas åt att resan var helt underbar. Cypern ÄR underbart och jag vill åka tillbaka. Jag SKA åka tillbaka. Då vill jag pröva på att dyka. Jag vill gå på skumparty som vi inte hann med. Jag ska hyra vattenskoter (syrran var för snål) och jag ska flyga fallskärm efter en båt!
Sen ska jag göra allt det andra som vi faktiskt gjorde med. :)


Utsikten på väg ner till Cypern. Är det bara jag som vill hoppa ner på molnen när jag ser dem ovanifrån?



En av dagarna tog vi bussen till Paralimni, men det var inte så roligt där så vi åkte vidare till Fig tree bay och badade istället. Visst är havet helt underbart?
Här invigde vi våra cyklop och snorklar och såg många små fiskar. Första gången jag snorklar och det var verkligen en Wow-upplevelse!


Hamnen i Ayia Napa var slående vacker, både i dagsljus och som här, när solen är på väg ner.


Vi åkte på snorkel utflyckt med en båt. Något jag rekomenderar varmt!
Ett av stoppen var här där vi fick snorkla genom grottorna. Det var riktigt coolt! Såg många fina fiskar. Nästa gång vill jag pröva på att dyka med!

Kommentarer
Postat av: Marie

Du ser ut att ha haft det riktigt skönt, jättefina bilder, ser härligt ut!! Kram

2009-06-22 @ 15:24:03
Postat av: Yris

Gudars skymmning va najs! Jättefina bilder med! Kram Natta

2009-06-26 @ 13:18:16
URL: http://yrpannan.bilddagboken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0