Cypern

2009-07-04 @ 13:12:20

Skulle egentligen fortsätta visa lite bilder från Cypern tidigare, men fint väder och så... Ja, man gör ju hellre annat än att bara sitta inne och blogga. Som ni vet ;)

Men här kommer en liten bild bomb iallafall. Känner att jag längtar tillbaka riktigt mycket nu när jag tittar på bilderna. Även om det är super nice här i Sverige just nu (hade legat på stranden om jag inte hade varit kanon förkyld).

Såhär såg vårt hotellrum ut, i stort sätt. På vägen till höger om resväskan som syns till höger är det en spegelvägg. Mitt emot sängarna är det en stor liggande spegel. Som syrran och jag sa "detta rummet är nog till för att lära sig att tycka om sin kropp för man ser den överallt!" haha.
Det var faktiskt riktigt fint. En liten kyl hade vi med. Men dessvärre ingen cd-spelare som det stått i fritidsresor, det var rummen som var snäppet dyrare som hade dem. Lite besvikna. Men vi klarade oss ändå.
På bordet står en liten välkomstpresent från hotellet, frukt och en flaska rött. Synd bara att varken jag eller syrran gillar rött vin.

Poolområdet, kvällstid.
What is there to say? Its lovely! Poolen var riktigt stor och det var så härligt på poolområdet, lungt och skönt. Vi satt aldrig i poolbaren men det var väldigt fint där. Vi satt på terrasen som man ser i bakgrunden på bild 2 någon gång och slappade, det var nice.
Vi skulle ta ett kvällsdopp i poolen... men det blev aldrig av. Kanske bra det? Vet inte hur personalen/ägarna hade reagerat på det...


Gick man längskusten, där det inte var strand så kunde man se att det var en vulkanö. Här såg man lite av lavastenarna. Och massor med salt som låg kvar mellan stenarna (vänstra bilden).

Nere i hamnen låg The Blackpearl och guppade. Dessvärre lyckades vi inte träffa Jack Sparrow. Trotts att vi hade rom och allt! ;)

Palmer. Solnedgång. Underbart.

Vackra färgstarka blommor fanns det gott om. Även ett och annat olivträd såg vi. Syrran smakade, men de var allt annat än mogna (som jag misstänkte... haha).

Utsikt över Ayia Napa från båten när vi var på snorkelutflyckt.
Blått, blått, blått!

Kommentarer
Postat av: Yris

Gud vilka fina bilder! :D Najs najs!

2009-07-04 @ 19:57:08
URL: http://yrpannan.bilddagboken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0