Buy one, get one for free and one free shot

2009-07-04 @ 16:17:50

Det fanns mycket att göra på Cypern. Hela tiden.
Poolen, stränder, snorkel utflyckter (eller på egenhand), båtar, vattensporter, affärer, fik, restauranger, barer, nattklubbar, vattenpark, uthyrning av cyklar, mopeder eller bilar... Bara att välja och vraka.


Vi hade faktiskt havsvy från balkongen! Även om det fanns hotell och så framför så såg vi havet! Det är ju det som räknas!

På balkongen fick vi också den första... ehm, fnitter attacken? Gasande sol och två miniglas romochcola senare så fittrar jag som aldrig förr. Syrran med för den delen.
Man kan faktiskt ha väldigt kul på en balkong med rom, cola, djungelvrål och musik spelandes från mobilen! Haha. Iaf kan jag och syrran det.
Som en parantece vill jag påpeka att askfatet redan fanns där, jag röker absolut inte. Har aldrig gjort och om jag själv kan styra över det så kommer jag aldrig heller göra det! (Är stolt över att aldrig ens ha tagit ett bloss *duktig*.)


När man gick upp till partymetropolen (vet inte hur många barer, med eller utan dansgolv där fanns, runt 20-30 skulle jag tro), var det fullt ös. Fanns minst sagt mycket att välja på och inkastare som drog i en åt höger och vänster. Första kvällen vi var där uppe var det en anning kaotiskt. Vi skulle upp och kolla läget och alla bara drog i en. Buy one drink, get one for free and one free shot. Det erbjudandet fick man av alla, det roliga var bara att alla sa det som om det bara var dem som gav det erbjudandet. En kille ville ge oss fem gratis shots, men vi ville inte gå dit då såg han helt förstörd ut och utropade Whats wrong with five free shots?!?! hahaha.

Andra kvällen hade vi mer koll på läget, visste lite mer vilka barer som låg var och så visste man hur man skulle handskas med inkastarna, så då var det super kul!
Fixade även så man fick gratis inträde till nattklubb genom att köpa en drink. Drinken kostade 5 euro och så fick man en shot till och inträdes biljett. Köpte du inträdes biljett på stället så kostade den 10 euro... Så man får ju inte vara dum ;)

Vi var ju tvugna att pröva på jellyshots. Det var verkligen en sak för sig själv. Vi köpte på två olika ställen, första gången så var det verkligen som gelé, jag hade tänkt äta min med den lilla skeden man fick till, men det bara trillade av, haha. Sen visade syrran mig, lossa kanterna och shota. Lättare sagt än gjort. Tog halva i taget och så tuggade man typ upp den, haha. Ska pröva göra såna här hemma med. På de andra stället var de mer som kräm, så jag blev lite besviken. Gillar inte kräm, speciellt inte koncistensen. Man drack dem med ett lite grövre sugrör.

En sak jag tyckte var väldigt smart var att barerna stängde 1.30, alltså blev helt tysta. Då var det dags för nattklubb. Men första gången stod jag och dansade som bäst och så bara dog musiken... Jag tog tom ut min ena öronpropp (har tinnitus) och lyssnade, hahaha. Men jo, det var tyst. Sen kom jag på att det stod 1.30 på inträdesbiljetten till nattklubben.
Så då fick man dansa vidare där.

Cypern låten blev ju helt klart Calle Ocho remix på Pitbulls I know you want me


Den ska spelas högt! ;)

Jag älskar det där "ding" ljudet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0