Om Evelina H

2009-02-08 @ 15:47:36

Namn: Evelina Holkkola
Född: 1984-06-07
Civilstatus: -
Sysselsättning: Studerar Digital design och jobbar deltid på förskola.
Intressen: Fotografering, design och kreativasysslor. Dans, musik, film och böcker.
Musik: Darren Hayes, Fall out boy, P!nk, Adam Lambert, Taio Cruz, Savage Garden, Lily Allen, Bon Jovi, Daughtry - för att nämna några.

Jag har alltid, så länge jag kan minnas iaf, varit kreativ av mig. Först var det att rita och måla. När jag väl hade fått bukt på skriva och läsa ordentligt (lotsnade när jag var sådär 9 år) så började jag skriva massor. Mestadels sagor först. Sen blev det dikter, noveller och insändare till tidningar.
Någonstans på vägen dök intresset för fotografin upp. När jag började medieprogrammet på gymnasiet tog fotointresset över skrivandet.
Nu skriver jag inte på långa vägar så mycket som jag gjorde förr men jag fotograferar desto mer. Tecknandet saknar jag en del. Men som det är nu så är jag låst och jag vet inte hur jag ska hitta tillbaka. Precis som med skrivandet.

I det kreativa kan jag hitta hem, till mig själv och det är så jag utvecklas. Där jag finner min ro och lycka.

Musik har en stor betydelse för mig. Även om jag inte blivit begåvad att komponera ihop den själv, varken med instrument eller med sång så älskar jag att uppslukas av musik. Text och rytm är viktigt, likaså sångarens röst.
Jag har alltid älskat att dansa. Att få uppslukas av bra musik och bara dansa är total lycka för mig.
I musiken kan jag finna tröst, fly bort eller bara väga upp mina positiva känslor än mer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0