God Jul

2009-12-23 @ 21:14:57

Sitter och smuttar på en glas vit vin, såhär på vad som brukar kännas som årets längsta kväll. Kvällen innan julafton. I år, liksom ifjol, har dock ingen julkänsla infunnit sig. Trist. Men det kanske är såhär när man kommit upp till vuxenlivet?

Snö har vi iaf fått och jag har både skuttat runt i det, halkat, kastat snöbollar och åkt pulka. Julklappar har både köpts och slagits in. Julmusik har spelats, julpynt har åkt upp och glögg har druckigts. Men ändå känner jag inte av den där speciella julstämningen.
Får hoppas att den som av ett trollslag kommer imorgon. Kommer nog lite iaf. Julen är iaf super mysig och speciell. Inte för något religöst syfte utan för vad julen är för mig. Familjen, glädje, tacksamhet och att få spendera tid med dem jag tycker mest om. Att få skänka dem glädje. Överraskningar och god mat i gott sällskap. Vad kan vara bättre?

Så jag önskar er alla en Riktigt GOD JUL!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0