Julafton

2008-12-26 @ 20:26:44




Julafton var jätte mysig. Vet väl inte om den där speciella julkänslan infann sig, men det var hur som helst super mysigt.
Jag körde ut till mina föräldrar och var där runt 13.30. Satt och pratade en stund sen körde vi ner till minneslunden och tände vars ett ljus för farfar.
Efter det körde vi och hämtade farmor och hennes goda grött och saftsås.

Hemma igen tittade vi på kalle. Sen åt vi julmat och efter det så tittade vi på Mama mia, haha. Undrar om många andra gjorde det på julafton?
Farmor verkade gilla den. Min syster och mamma är storförtjusta och tom min bror satt och sa replikerna med skådisarna emellanåt. Jag måste nog vara den ända som inte tycker speciellt mycket om den där filmen... den är ganska tramsig om ni frågar mig. Hur som helst.

Sen vid kl. 20 gick vi upp och skulle äta grött. Då kommer min storebror med sin familj så de fikar med oss. Sen blir det lite lekar. Hängagubben, för att få reda på var en klapp finns gömd.
- Postlådan, där fanns ett mjukdjur, en heffaklump - min familj tycker att jag påminer om en sådan. Inte för att de tycker att jag är tjock utan för att jag är väldigt klumpig :P
Sen fick vi ett brev med 4 ledtrådar där man skulle komma på var nästa paket fanns gömt.
När jag väl hade luskat ut min och hämtat den så börjar jag ju så klart öppna den. Först läser jag vad där står... drar upp lite mer, när den är halvöppen och jag förstår vad det är så börjar hjärtat bullta och jag står och hoppar. Fy fan vad jag blev glad! Ett objektiv! Som jag gått och funderat på ett bra tag nu men tyckt varit lite för dyrt. Sååån lycka!
Ett Sigma 17-70 mm, 1:2,8-4,5 (Imorgon ska jag ut och fota massor!).
Sen fick jag ett brev till och jag hittar nästa klapp i torktumlaren, en stor Canon väska med plats för kamera och 4 objektiv plus lite annat smått och gott.

Av älsklingen fick jag en ministudio med 4 olika bakrundsfärger, tillhörande kamera stativ och två lampor. Men den fick butiken beställa hem så jag har bara fått en bild på den än så länge... Men jag längtar jätte mycket efter den!

Sen fick jag en massa andra fina saker som jag blev jätteglad över! Tex ett par skit snygga skor av syrran, hade inte en anning om att hon skulle köpa dem! Tyckte det var jätte sött av henne att komma ihåg att jag sagt att de var skit snygga *ler*.

Klapparna jag köpt verkade alla bli glada över. Så allt jagande efter dem var mödan värd.

Som ni märker blev jag överlycklig över alla mina paket. Men bortsett från dem så var det en riktigt mysig julafton. Jag tycker om att man tar sig tid att verkligen umgås och ha det mysigt med varandra. Det är det som är det viktiga med julen för mig. Sen tycker jag ju som sagt om paket, både att få och ge. Att se någon bli riktigt glad för något man tänkt ut och gett dem är obeskrvligt. Jag älskar det.

Så god fortsättning och ta hand om varandra!

Kommentarer
Postat av: hanna

Jättefin blogg du har !:)

2008-12-26 @ 23:25:08
URL: http://livetsomhannaa.blogg.se/
Postat av: Eva-Lena

Förstår att du är glad för dina paket :)

God fortsättning

2008-12-26 @ 23:35:18
URL: http://evalena.blogg.se/
Postat av: Marie

God fortsättning kompis! Vad skoj att din jul var härlig! F*n vad skoj med en ministudio.. jag kommer gärna hem till dig så kan du utöva din fotokonst på min lilla Mysan :o) om du vill förståss, hade varit kul :o) massa kramar

2008-12-27 @ 19:53:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0