Tisdag Tema: Sol

2010-02-16 @ 22:10:40



Har hittat en sida som heter Tisdags Tema. Tänkte att det kunde ju vara kul att pröva. Får se om det blir fler gånger... Dagens tema är Sol. Det är något jag längtar efter och blir väldigt glad av. När solen strålar så strålar även jag.

Ingen skänk idag heller

2010-02-07 @ 20:06:06

Idag sov jag och sambon läääänge. Vaknade först vid runt 9 av att grannarna i vanlig ordning stod och skrek i trapphuset. Funderade på om jag skulle gå upp och skrika "håll käften" till dem... Är så jävla trött på det nu. Men jag försökte att blunda med öronen istället och somnade sen om igen.
Sen vaknade jag först vid halv två! Shit pommesfrites! Haha. Väckte Christian och låg och drog oss en liten stund till innan vi gick upp. Antar att vi var trötta.

Vid fyra bestämde vi oss för att åka till Ikea. Jag är fruktansvärt trött på vår hylla i vardagsrummet. Gillar den inte längre. Den är väl egengligen inte super ful, men jag vill kunna dölja det vi har på. Vill liksom inte dekorera med spriten som står i den...
Dessvärre kom vi inte hem med någon skänk/hylla/vitrinskåp idag heller. Vi vet typ vad vi vill ha men vi lyckas inte riktigt hitta det. Känns inte som det blir helt rätt.
Men nu har vi lite att tänka och fundera på. Ska även kolla över lite fler butiker tror jag. Någon som har något tips på var man hittar snygga inte allt för dyra möbler? I Skåne då.

Nu ska jag bara mysa lite till innan man ska hoppa ner i sängen för att orka upp till jobb imorgon. Det är aerobic imorgon med! Wiieee! Ska bli så kul.

Sims arkitekt?

2010-02-07 @ 19:57:11

Det är kul, kul att bygga i sims. Som jag sagt innan. Jag spelar nog inte hälften så mycket som jag bygger. Haha.
Men tänk så roligt om man hade kunnat få göra detta på riktigt! Bygga sitt egna hus och så. Nu vet jag ju att det krävs en hel del mer att bygga ett hus på riktigt, men det hade varit grymt kul att få rita sitt framtida hus!

Jag gjorde ett nytt simshus igår... tänkte att jag kan ju visa er här med. Det är byggt ovanpå en sjö, var ju bara tvungen att testa. Har fyra sovrum och är förnärvarande inrett så upp till sex simar kan bo där. Jag har "provspelat" det så allt funkar och går att komma åt. Detta är det billigaste huset jag byggt och laddat upp tror jag. Under 65 000.

Detta fina hus kan du ladda ner till ditt spel HÄR.


Sen gjorde jag detta för någon vecka sen. Detta bor min nuvarande familj i. Det är väldigt väl planerat om jag får säga det själv. Fint med.

Detta hus har bla 3 sovrum och inomhus pool. Laddas ner HÄR.

klickbara bilder


Trött på snön

2010-02-04 @ 21:01:32
Jag är mäkta trött på den här snön nu! Blääääää på den. Verkligen.
Trotsar den lite extra med att ta tillbaka min gamla header (och tog bort snön som föll ner över bloggen). Längtar efter våren något fruktansvärt. Slippa bulta på sig så man både känner sig och ser ut som Michelin-mannen. Slippa pulsa runt i snön och frysa. Slippa allt meck på jobbet som snön medför. Kunna cykla utan att våga livet. Kunna gå i sneakers eller klackar. Kunna gotta sig i solen och ta av jackan.

Jag vill ha vår nu!!!!!

Men.
Jag tror att detta kommer hålla i sig. Vi kommer ha snö resten av februari och antagligen halva mars med. Eller ännu längre.

Jag må låta bitter... men det är för att det är det jag är.

Jag är sjukt trött på snö och kyla!

RSS 2.0