Lista med ät & drickbara ting

2010-12-29 @ 18:23:42

 



Om jag själv får välja!

Varm dryck - Rooibos Te
Kall dryck- Ramlösa
Alkoholhaltig dryck - Rom eller vitt vin
Drink - Många olika - blandar gärna själv eller ber bartendern om nåt "fruktigt"
Pålägg - Ost, conjacs medvurst eller skinka
Grönsak - Morot
Frukt - Ananas
Bär - Hallon
Krydda - Svarpeppar!
Godis - Salt lakrits
Snacks - Ostbågar
Choklad - Marabou permium med citron och ingefära
Ost - Edamer och halloumi
Sallad - Grekisk eller kykling
Tårta - Prinsesstårta
Bakverk - Kladdkaka med äkta choklad (eller paj!)
Sås - Köttfärssås
Glass - Gamaldags vanilj (GB's)
Snabbmat - Max orginal
Flingor - Hellre musli!
Pizza - Mozzarela delicata (Tomatsås, mozzarela, skinka, chamoinjoner, räkor och kronärtskoka)
Naturgodis/nötter - Cashew nötter (med eller utan yoghurt)
Soppa - Ost och broccoli
Utländsk kök - Grekiskt
Halstablett/Tuggummi - Läkerol/Fisherman och Extra
Äter inte - Blodkorv, lever eller annan inälvsmat. Bläckfisk eller kaviar :S

God fortsättning!

2010-12-29 @ 17:46:45

 


Så var julen överstökad. Tycker den både kom och försvann väldigt fort! Har både varit toppar och dalar denna julen... Men alla verkade glada över julklapparna de fick från mig iaf. Dessutom fick jag själv en massa fint. Bland annat en rosa Ironlady mus, den är super nice! Är riktigt game-nörd nu ju. Haha. Nej men det är super bra till annat än bara spelande ju. Sen fick jag även ett ritbord till datorn, har inte prövat det än för att jag först ville kolla upp så det var det jag ville ha och inte byta till nåt annat. Mamma lyckades iaf pricka in det bästa märket så det är ju kanon! Funderade på om jag ville putta till lite pengar själv och få en lite större, men jag tror nästan jag nöjer mig med det jag fick :)
Annars så fick jag smycken, ljuslyktor, handkräm, skafs, pengar och lite annat smått.


Firade hemma med mamma, pappa, mina småsyskon och farmor. Var faktiskt riktigt trevligt! Åt massor av god mat som syrran gjort. Hon hade tom gjort egen tryffel som var jätte god. Jag sov över hos dem till juldagen som var väldigt passiv. Sen kom även min storebror och hans familj så vi åt julmat med dem med och sen öppnade de sina klappar.

Hur var er jul?

RSS 2.0