Vi drar till havs

2008-06-29 @ 10:07:55

Nu är det inte många timmar tills vi sitter på bussen på väg till Köpenhamn som båten går från. Börjar känna det där pirret i magen. Jag har inte vuxit ifrån det där. Känns precis som när man var liten och skulle på utflyckt eller övernatta hos en kompis eller något. Får ni också det där pirret i magen när ni ska resa någonstans?


Jag hoppas på strålande väder så jag kan sola och använda pool och jacuzzi som finns på deck (och så att båten inte gungar så man blir sjösjuk...). Hoppas att taxfree shoppen är riktigt bra och billig. Jag hoppas dessutom på att de spelar bra musik och att buffen är riktigt god.

Det kommer bli så mysigt! Me and my love.
Och så min andra kärlek - kameran förstås.

Rost.

2008-06-29 @ 10:00:36




Detta är faktiskt min alldeles första svartvit/färg bild. Hoppas att ni tycker om den.

Drar mig i håret : Update

2008-06-29 @ 00:49:32

Tydligen så har bordern till höger, den med alla länkar osv fått spel. Jag tycker att jag gjort all man ska för att rätta till det hela men inte fan blir det rätt.

Har ingen anning om vad jag har gjort för att strula till det, det ända jag hade ändrat har jag ändrat tillbaka... Suck.
Fan. Det ser ju förjävligt ut.
Vet inte om det är blogg.se som är sena med att uppdatera ändringarna eller vad, men det borde väl synas direkt eller?

Iofs så tog det ju ett tag innan det blev struligt, kanske jag ska ha is i magen och vänta och se om det blir bättre. Jag har väl och ena sidan inte så mycket val...

Vill ju inte åka ifrån bloggen när den ser sådär hemsk ut...



Jaaa! Bordern verkar ha fixat till sig nu! Eller det var ju jag som fixade till den, men nu äntligen syns det att den är till fixad.
Vad skönt! Nu blev jag glad.

Lite party musik gott folk

2008-06-28 @ 23:49:09

För mig blir det inget festande ikväll. Ska iväg på mini kryssning imorgon så då vill jag vara både utvilad och bakis-fri, haha.
Men inget hindrar mig från att lyssna på party musik för det. Bjuder er på lite musik med, enjoy!

Gillar denna låten skarpt:

 

Att Sean Paul och Eve kunde bli så bra, det anade inte jag iallafall ;)

Modernt att vara trasig

2008-06-28 @ 18:50:44

Har ni tänkt på en sak, det är modernt att vara trasig. Ju slitnare, smalare och sorgsnare man ser ut. dessto vackrare blir man i en stor del av allmänhetens ögon. Personligen tycker jag bara att det är sorligt.

Man ska ha ledsen, stor, gärna tom blick. Då tycker folk man är vacker. Smal som ett strå och gärna stå lite tilltrasslat, det tycker med folk är vackert. Kläderna ska hänga på den smala, smala kroppen, för det är fult att se hälsosam ut, då är man ju tjock - anses det. En kvinnlig kropp är ful, eftersom det är fult med kurvor... Man ska se ut som en 12 årig för snabbt växande pojke om man är kvinna och vill vara vacker.
Är det bara jag som ser hur fel allt är?

Det går tydligt att se varför så många blir trasiga. Man vill nå idealet, man får ju inte äta, det är fult. Man äter inte men problemen kvarstår, så man blir olyckligare. Man tar till droger för att fly verkligheten, döva hungern. In och ut ur rehab varvat med hektiskt festande. Kroppen bryts sönder. Själen bryts ner. Allt som finns kvar är en tanig kropp, insjunkna stora tomma ögon som återspeglar en visen människa. Man har blivit trasig.
Men de blir ju beundrade, för det anses ju vackert, modernt - så det måste ju vara rätt.


Eller?

Svart, tack.

2008-06-28 @ 17:51:07

Jag pratar varken om kaffe eller te. Inte heller om någon klänning eller annat plagg. Det jag talar om är svart färg - till min kära fotoskrivare!
Nu har jag fått svar på tal om varför vissa av de senaste utskrifterna har sett allt annat än bra ut. Skulle skriva ut några av mina nytagna foton hade jag tänkt - men resultatet blev rent ut sagt skit. Så jag ritade en fin test sida med bara svart som jag skrev ut, det blev ljus, ljus grå/blått...
Jahapp. Men då vet jag vad som behövs iallafall.

Så vill nån komma över med en svart bläckpatron till mig så lovar jag att vara tacksam.

Vacker.

2008-06-28 @ 17:21:05




Egentligen är det fantastiskt att naturen kan skapa såna vackra ting, form och färg.
Så ta er lite tid att titta på saker och ting, det finns så mycket som man bara ser utan att verkligen se.

Am I dreaming

2008-06-27 @ 20:17:35



Tycker denna låten är riktigt mysig. Jag vill verkligen hoppa på nästa bästa plan ner till värmen och vackra stränder när jag hör den!
Dessutom är den riktigt härlig att shakeá på rumpan till, pröva själva om ni vill ;)



Jepp, jepp jag gillar den skarpt. Kat Deluna har faktiskt en bunke riktigt bra låtar. Bland annat: Wine up & Run the show.

Framtids visioner - Och att bli "vuxen"

2008-06-27 @ 17:29:21

Jag kommer på mig själv allt oftare med att sitta och drömma om ett framtida hus. Måste erkänna att jag formligen längtar efter att köpa hus! Dont get me wrong, jag älskar verkligen vår lägenhet, den är super fin och planlösningen är jätte bra.
Men jag drömmer om att köpa ett stort hus, med trädgård och få fixa till allt precis som jag (vi) vill ha det. Välja tapeter och golv, måla om och tapetsera. Köpa nya fin möbler och få det sådär mysigt och snyggt. Kunna bjuda folk över och vara hur stolt som helst över mitt hus! Ha en trädgård att grilla i och ligga och steka sig i solen på gräsmattan om sommrarna. Köpa vinbärsbuskar, rabarber och smultronplantor att plantera.
Kanske jag låter lill gamal eller rent av vuxen, men det är ett faktum. Jag längtar efter mitt framtida hem, och drömma måste man få göra.

Jag hoppas av hela mitt hjärta att denna drömmen kommer bli sann, att jag kommer att få bo i hus igen. I ett hus som jag älskar och som är vackert. Det kommer inte hända i år och kanske inte om fem, men jag hoppas att det har hänt om tio.

Kanske vuxenlivet smyger sig på? Mellan helgerna med frukt drinkar och framvinglandes på kullerstenarna så glimtar det till. Vuxenlivet som smått börjat kalla. Med en känsla av både nyfikenhet och panik ser jag fram emot det. För vuxen behöver inte betyda gamal, det har jag lärt mig nu, nu när jag själv börjat kalla mig "vuxen" emellanåt och inte ryggar till när någon annan kallar mig för det. När jag har funnit ett lugn med mig själv som inte fanns där på långa vägar när man var i tonåren. Samtidigt som detta känns behagligt så smyger ju paniken sig på emellanåt och jag försöker nagla mig fast vid att vara ung, jag är inte vuxen ännu. Men vem har egentligen sagt att grännsen går knivskarpt? Vem har sagt att man inte kan vara ung OCH vuxen samtidigt?

Kanske jag låter motsägelsefull? Men det är nog för att jag är det, vet inte vilken fot jag ska stå på och kanske rent av befinner mig i en mellan tid? För det är så mycket jag vill hinna med innan jag avslutar detta kapitlet och börjar på nästa. Men ju mer jag stressar och försöker göra upp planer och gränser, ju mer tappar jag ju av att verkligen leva nu och inte sen när allt är avklarat. Vet inte om jag har tappat er nu... om ni överhuvudtaget hänger med i vad jag skriver om, men jag känner att jag behöver skriva av mig, så jag gör det helt enkelt.

Det kanske helt enkelt är så att vara vuxen är inte så som man trodde när man var yngre, den poleten har börjat trilla ner nu. För inte kan man allt bara för att man har blivit "stor" och inte är livet alltid lätt. Men man får ta tag i allt själv och lära sig allt man inte kan men behöver kunna. Sen att det är med skräckslagen förtjusning man inser att alla faktiskt är dödliga och måste lära sig saker och ting får man ju helt enkelt bara finna sig i. Att man dessutom inser hur liten man faktiskt vet ju mer man lär sig... ja, det är ju också en grej för sig själv.



Ska dock tilläga att detta handlar enbart om framtida hus/villa ägande. Det har absolut inget med barn att göra. Vad gäller barn så får jag panik om jag ens tänker tanken på att bli mamma redan - så som sagt, endast hus/villa ägande!

Fredag!!! (Take off)

2008-06-27 @ 16:37:39

Äntligen är det fredag! Denna veckan har varit lååång. Men nu är det fredag, tjohooo!!!!!



Jordiga gubbar

2008-06-27 @ 16:21:15


Älska.

Älska.
Jag älskar jordgubbar!


Kärlek

2008-06-27 @ 16:18:59

Äkta kärlek måste väl ändå vara när ens pojkvän låter en få de sista jordgubbarna som finns hemma?
Min sambo är fan helt underbar, han lät nämligen mig få de sista smaskiga jordgubbarna vi hade över från dagen innan. Nu vet jag verkligen att han älskar mig - för är inte det äkta kärlek så vet jag inte vad som är det ;)

Moving mountains

2008-06-23 @ 23:02:26


Nu borde jag ligga i sängen och sussa sött... Så jag tror jag ska borsta tanden och hoppa i säng. Säger därför god natt med denna grymma låten;


Aj löööv jooo

2008-06-23 @ 21:32:05





Smultronblad i all sin vackra enkelhet.

Lite små pill

2008-06-22 @ 15:39:02

Så då har jag suttit och små pillat lite och ändrat layouten ytterligare. Har bland annat ändrat plats för datum och tid på inläggen, samt ritat och lagt in en signatur som nu visas på varje inlägg.

- Jag blir så himla glad när det funkar!

I'm Yours

2008-06-22 @ 14:52:18

Well you done done me and you bet I felt it
I tried to be chill but you're so hot that I melted
I fell right through the cracks
and now I'm trying to get back
Before the cool done run out
I'll be giving it my bestest
Nothing's going to stop me but divine intervention
I reckon it's again my turn to win some or learn some

But I won't hesitate no more, no more
It cannot wait, I'm yours

Well open up your mind and see like me
Open up your plans and damn you're free
Look into your heart and you'll find love love love love
Listen to the music of the moment people dance and sing
We're just one big family
And it's our God-forsaken right to be loved love loved love loved

So I won't hesitate no more, no more
It cannot wait I'm sure
There's no need to complicate
Our time is short
This is our fate, I'm yours


 

Jag verkligen hjärtar denna låten! Den är helt underbart skön!

Jag kan lyssna på den om, om och om igen.

Alltid i mitt hjärta

2008-06-22 @ 14:19:28



Jag älskar dig farfar, du kommer alltid att ha en plats i mitt hjärta - nu och föralltid.
Tänker på dig. Saknar dig, älskade farfar.

27 Mars 1928 - 16 juni 2008

Orchidé

2008-06-16 @ 17:21:00




Bilden är tagen i mitt köksfönster - med fönstret som enda ljuskälla.

Måndag, helt enkelt.

2008-06-16 @ 16:29:51

Nyss hemkommen från jobb. Det var skönt att komma ifrån lägenheten, det fanns ju faktiskt en värld på riktigt där ute. Haha.
Har legat hemma sjuk sedan tisdags i förra veckan så det var skönt att få vara lite social. Inte bara ligga och sova, hosta och snörvla hela dagen. Känner mig riktigt bra nu *peppar, peppar*. Fast en anning trött eftersom jag somnade runt 3. Tänker inte titta på soffan eller sängen, för då kommer de locka mig dit.

Så, vad hittar ni andra på denna måndag eftermiddag?
Själv ska jag nog fixa med lite foton tror jag...

Peach

2008-06-15 @ 17:27:55

Vem älskar inte persikor?








Rosa.

2008-06-15 @ 16:13:17



Måste säga att jag tycker att denna blomman är oerhört vacker.
Är riktigt nöjd med fotot, det är i orginal, det ända jag gjort i PS är att lägga till mitt namn & ränderna.


Jag är tacksam om ni accepterar copyrighten.

En ny blogg på blogg-himlen

2008-06-15 @ 15:39:38

Ja, då var ännu en ny blogg skapad. Jag har hållt på hela eftermiddagen med designen. Tycker att den börjar ta sig nu. Den kommer iaf sakta men säkert åt det håll jag vill. Jag är ju själv lärd vad det gäller att designa bloggar, så det får ta den tid det tar, det positiva är ju att jag lär mig på vägen.

Hoppas ni tittar in igen!

Välkommen till min nya blogg!

2008-06-15 @ 00:00:10


RSS 2.0