Fredag och Lördag

2009-05-05 @ 15:26:17

I fredags hade jag och min syster lite kvalitetstid, som jag skrev om här under. Efter att ha rotat runt i gaderoben och täckt halva sängen med kläder jag prövat så kom jag fram till att jag skulle ha grå kjol och grönt linne. Men, så 5 min innan syrran kom ångrar jag mig tvärt och bytar om till klänng ändå.
Väl nere på parkeringen inser jag hur kallt det faktiskt blåser så jag springer upp för att hämta jacka. Tar av mig klänningen och ska just byta till byxor och tröja som jag tänker, nej jag ska fan ha klänning. Haha. Så på med leggings, klänningen igen och kavaj.
- Jag har inte besluts ångest, varför tror ni det?

Nere i stan är det FULLT med folk. hälften går i student mössor, mestales äldre män. Jag antar att de varit och kolla på eller deltagit i studentkören som sjöng in våren. Till slut hittar vi en parkeringsplats. Nu är vi typ 45 min back... så vi hoppas på att inte alla folk som är ute har tänkt gå på restaurang. Vi zick zackar mellan alla gamlingar, barnfamiljer, studenter och cyklister. Som tur var fanns det gott om bord på restaurangen vi gick till.
Vi beställer vars en fläskfilé på planka och isvatten. Det var riktigt gott.

Sen går vi och handlar godis och sen till bion. Jag brukar tycka om att se trailers när jag går på bio, brukar alltid komma någon eller några som man tänker att man vill se, men det var bara tråkiga... GI. Joe, terminator 4...

Men Wolverine var riktigt, riktigt bra! Jag blev inte alls besviken. Den var verkligen välgjord och det var kul att se vad som låg bakom att Wolverine blev som han blev. Gillar ni X-men filmerna så rekomenderar jag den varmt. Välspelad och bra handling.


Sen kom lördagen och jag fixade med lite grejjor sen var det dags att göra sig fin för Josses 25 års fest!
Vid 15.20 begav jag mig till tåget. Det var knökfullt men jag hittade en ledig plats, mannen som satt där suckade men flyttade på sig så jag fick plats med. Jag förstår inte det där, är det inte allmänt hyfs att man låter folk sätta sig ner och flyttar på sig om man ser att det inte finns sittplatser och att folk står och åker? Precis som man reser sig upp för en gamling som kommer och ska åka? Eller det kanske är jag som har fått allt om bakfoten?

Hursomhelst så kom Josse och hämtade mig vid tåget. Sen åkte vi vidare till byn där festen skulle vara (nej, jag vill inte sägar vart, haha). Jag utförde ett uppdrag (som ni får veta mer om en annan dag...)
Sen hem till Madde och dumpa av lite grejjer och åka vidare till festen. Måste säga att jag hade grymt kul! Det verkade som alla andra med hade. Maten var god, snapsen (jag som aldrig snapsar annars!) var riktigt god och sällskapet på topp! Sen till efterrätten blev det underhållning, ingen mindre än Elvis kom. Haha, han var riktigt bra och jag satt och klappa och sjöng för full hals, sen att jag missade att jag plötsligt hade micken framför mig... ja det är ju en annan femma... haha.
Sen bytade showaren om och det blev lite andra låtar. Han var riktigt bra faktiskt, sjöng jätte bra och fick igång alla.

Efter det blev det dans. Kändes som halva bugg-eliten var på festen... iaf för mig som inte kan bugga alls. Så jag kände att det var bäst att sitta ner när det var bugg och röja järnet sen när det var låtar mer i min smak.

Sammanfattningsvis kan jag ju säga att det var jävligt kul! (Ursäkta svenskan...)

Kommentarer
Postat av: Josse

Skäms du för var jag bor eller!? ;)

2009-05-06 @ 22:18:43
Postat av: Josse

Skäms du för var jag bor? ;)

2009-05-06 @ 22:33:59
Postat av: ♥ Evelina H

Svar till Josse:

Haha, det var för att pika dig lite :p Och sen behöver ju faktiskt inte alla få veta var jag var, hihi.

2009-05-06 @ 23:12:03
URL: http://evelinah.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0