Skam den som ger sig

2009-03-22 @ 21:53:30

Söndagar är sköna slappe dagar. Men. Jag ska ju faktiskt inte bara slappa.

För min egen skull och ingen annans, utan helt och hållet min egen, för min kropp, hjärta, ork och annat fysikst, för mitt självförtroende och annat psykiskt så har jag bestämt mig för att tränna. Jag vill gå ner minst 5 kg till min 25 års dag (den 7 juni). Lycka hade varit om jag hade lyckats svetta bort hela 10 kg tills dess (allt som allt så vill jag bli av med 15 kg).

Stegräknarna vi fått via jobbet är faktiskt en rejäll sporre. Om jag inte motionerar får jag inte ihop steg och då sjunker ju mitt snitt. Kämpar jag på mera så höjs snittet eller ligger kvar.
Tack vare detta så lämnade jag både soffan och datorn för att köra ett 52 min aerobic/dans pass. Jag är lite sliten men tänkte att jag fan ska tränna 30 min, när det gått 29 min bestämde jag mig för att inte ge mig utan fortsätta till 40 min.
När jag började strecha hade det passerat 52 min och jag är stolt.

Nu ska jag antingen frysa in den överblivna kladdkakan i frysen eller skicka med älsklingen den till jobbet. För imorgon är det måndag och ett av mina nya löften för mig själv är att inte äta/dricka sötsaker på vardagar (med undantag för fre kväll).

- Med allt detta tränings snack så har jag gjort en ny kategori, som heter just Träning.



Pepp, pepp, pepp!

Tänk om man hade haft en kropp som hennes när det är sommar ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0