Fredagen.

2009-03-28 @ 16:01:02



Efter jobb igår gick jag till älsklingens jobb. Eller först var jag inne och handlade ljus och tändare (okej, ett choklad råkade med trilla ner i korgen).
Sen gick jag in till älsklingen och snackade lite. Hämtade bilnycklarna och körde mot byn där jag är uppvuxen.

Det var min farfars födelsedag igår (27 mars) så jag körde ut och tände ett ljus i minneslunden där han vilar. Kändes konstigt. Vill inte lämna ut alla mina känslor här. Men det kändes som det var något som var väldigt bra för mig att göra. Sitta där själv på parkbänken och prata med honom. Få utlopp för mina tankar och känslor.
Det är tufft det där.
Att någon man håller av så mycket och på sett och vis tar förgivet att den finns där plötsligt bara är borta. 


  Efter det så körde jag hem till mina föräldrar och små syskon som också bor i byn. Jag var vrål hungrig så jag var väldigt glad att de precis skulle duka fram och äta och att det fanns mat till mig också. Potatis och super god gryta som syrran hade gjort.

Sen snackade vi hit och dit om reseförsäkringar och hur vi (jag och syrran) skulle göra.
Mitt upp i allt bestämde vi oss för att åka och hälsa på farmor. Så det gjorde vi (jag, mamma, pappa och syrran). Hon blev förvånad men glad att vi tittade in sådär på kvällskvisten. Värmde bullar i ugnen och satte på kaffe - föresten så gör min farmor världens godaste bullar! Vilket påminer mig om att jag måste skriva av hennes recept på dem.
Sen satte vi oss och titta på sista tredjedelen av Let's dance - har inte följt det men jag tycker att Magnus var cool och en värdig vinnare.

Sen hem till föräldrarna igen. Bokade resan!  Äntligen. Så kul det ska bli! 12 juni kl 7 sitter jag och syrran på planet ner till Cypern. Yay!
Brosan hade kommit hem så jag gick och snackade med honom en stund. Jag håller tummarna att han ska få jobbet som han sökt.

Sen hade klockan hunnit bli halv tolv så jag sa hej då till alla och körde hem till mitt igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0