Män som hatar kvinnor

2009-02-28 @ 12:38:59

Jag och min sambo var på bio premiär igår, vi såg Män som hatar kvinnor.
Filmen var riktigt bra faktiskt. Trotts att jag inte är mycket för svenskfilm. Det finns några bra svenska komedier men annat brukar jag inte tycka om. Har aldrig förstått vad det är som är så bra med Beck osv.

Men denna var riktigt bra. Skådespelet var superbra. Historien var spännande. Ibland så brutal att jag mådde illa och tittade bort. Fy fan säger jag bara.

Älsklingen hade läst boken innan, det hade inte jag. Han sa att filmen var bra men att de hade misst såååå mycket och att det inte stämde med allt osv.
Jag bara log och sa "Ja, det märks att detta är första filmen du ser som du har läst boken till innan, det är alltid så", haha.

Men han sa att han gillade den som film iaf.

Sen störrde jag mig nåt fruktansvärt på paret breved. I min värld hör offentligt hångel till tonåren. Visst en och annan puss. Men att sitta och SMACKA så det hörs över hela bion är inte ok. Då kan man hyra en film och sitta hemma istället.
Sen blev jag en anning upprörd med. Hur fan kan man bli hångelsugen 1 minut efter att man sett någon bli brutalt våldtagen?
Det sa jag till älsklingen, haha. Sen hörde jag inte paret breved smacka på ett bra tag efter det. Älsklingen berättade att jag inte hade viskat så lågt som jag trott... hahaha.

Nej, nu måste jag springa till bussen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0