Mitt nya favorit ställe

2008-09-13 @ 16:25:19



Jag är nyss hemkommen efter en liten fotorunda. Mina öron är fortfarande kalla, men jag är nöjd ändå. Jag är extra glad eftersom jag har hittat ett nytt litet smultonställe, en helt underbar plats! Det ligger inte mer än ett stenkast från min lägenhet så det tar mig ungf. 5 minuter att cykla dit. Jag är nöjd att jag cyklade åt ett annat håll idag. Jag hittade inte platsen direkt, men jag är hur glad som helst att jag beslutade mig för att cykla av på en liten stig, för annars hade jag nog inte hittat dit idag.

Det är helt underbart där, sånt fridfullt lugn. Där finns massor av olika trädsorter och så den fina dammen som ringlar ut i en bäck, under små broar (som ni ser på bilden här över).

Jag ska definitivt bege mig dit senare i höst när löven på träden börjat skifta färg, tror det kan bli en hel del bra bilder därifrån!

Efter vad jag kunde se så var det en gravplats eller kyrkogård. Det fanns en stensättning som var ditsatt i minne av en gamal kyrka inne i stan, vet inte om de flyttat kvarlevorna dit också. Det fanns några modernare gravar med och en minneslund. Jag tittade bara på dem på håll...

Hursomhelst så var det verkligen en helt underbar plats.

Nu ska jag gå genom mina bilder och lägger nog upp några fler om en stund.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0