Ahles stenar

2008-09-19 @ 19:10:20



Hur underbar blev inte himmlen på denna bilden? (Jag har inte trixat i PS för att få den så, jag och min kamera förevigade den underbara blå himmlen, helt utan något datorprogram.)




 


Ahles stenar, även kallat Ales stenar, är en helt underbar plats. Har älskat den sedan jag var liten och min familj åkte dit varje sommar för att strosa nere i Kåsebergahamn, titta i de små butikerna och köpa rökt underbart god fisk som vi åt på plats eller när vi kom hem.

Som en liten parantece kan jag berätta att jag tror att en del av mitt fotointresse väcktes till liv här. Jag älskade omgivningarna och brukade stå och titta på vykorten som var tagna över Ahles stenar monumentet, de var så oerhört vackra och jag blev trollbunden. Minns att jag tänkte att jag ville också ta sådana bilder, jag längtade efter att få komma dit med en kamera i min hand och ta sådana bilder själv!
Nu i sommar fick jag lov att göra det för första gången. Lite av resultatet har ni här. Jag måste åka/köra dit en kväll också och ta bilder vid solnedgång, det är så underbart vackert med horisonten som sträcker sig så vidd vid den platsen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0