Syster-mys, tatto mässa och fotorunda

2008-10-12 @ 16:47:44


Överskriften sumerar helgen som förflyttit väldigt bra.
I fredags kom syrran och hämtade mig efter att hon slutat jobba så körde vi till Nova (köpcenter) och gick och kollade i affärer. Jag hittade inget kul... Men syrran hittade iaf en skjorta. Efter att ha gått i affärer i ca 2 timmar körde vi upp om till mig så jag kunde springa upp och hämta lite kläder och en dvd.
Sen körde vi hem till henne, käkade soppa och snackade med brosan, mamma och pappa. Tittade på idol och drack cider. Kom fram till att ingen är sådär super bra i år.
Sen kyld vi en flaska Black Tower och tittade på musik Dvd och dansade och sjöng för full hals.
Tre glas vin (vardera) senare satt vi utmattade i soffan och vi hade nog kunnat sitta och somna där, haha.
Men vi tvingade oss upp och tvättade av sminket och borstade tänderna. Sen följde en skakig natt på den 70 cm breda luftmadrassen. Jag vaknade flera gånger av att jag höll på att trilla av.

Sen kom morgonen och vi käkade frukost och tog det lugnt. Vid 12 tiden kom mina brorsbarn och svägerska över och jag gullade och busade med ungarna. De är så söta!
Fikade. Först lyckades syrran välta ut morsans stora kaffekopp så det var kaffe över halva bordet. Sen, en 20 min senare så lyckades jag välta ut mitt te så att det blev te över andra halvan, haha.
Sen när vi fikat klart så började jag sminka syrran så hon blev super fin och jag fixade tom henner hår (och det blev fint!) för att hon skulle iväg på 20 års fest sen.
Jag tog bussen hem 17.20 och lämnade av mina saker och duschade.

Sen körde jag och älsklingen in till Tatto mässan i Malmö och gick och tittade. Där var många som var skit duktiga, verkligen, men jag tyckte att det var lite litet ändå. Jag trodde det skulle vara mer än vad där var - för 150 spänn per skalle så trodde jag att det skulle vara mer.
Det var synd att de inte hade gjort det så att man kunde se mer när de tattuerade, de kunde haft nån tv eller något där eller vänt det mot publiken på nåt sätt. Själv hade jag aldrig fått för mig att tattuera mig på en mässa sådär när alla kan stå och titta osv. Men väljer man att göra det så är det ju för att andra ska kunna se - trotts det så fick man en sur blick av en och annan när de blev tattuerade om man tittade på... Men inte från alla.
Jag köpte två nässkruvar, en med genomskinlig sten och en med rosa.
Vi körde hemåt runt 23 och sen tog vi det bara lugnt innan sängen kallade.

Idag har jag tagit det väldigt passivt. Men vid 13 tänkte jag att nu får jag ta och göra nåt så jag proppade både diskmaskinen och tvättmaskinen fulla och satte igång dem. Packade kamera väskan full och cyklade ner till ica, köpe risifrutti (frukost) och cyklade vidare ut i naturen.
Fotograferade lite sen satte jag mig på en bänk i solen och smaskade i mig min frukost/lunch. Mätt i magen så fortsatte jag fotografera. Lycklig över att äntligen få göra det igen och att få ta mina efterlängtade höstbilder. Det var så längesen jag fotade nu ju!

Nu... nu sitter jag här...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0