My name is Evelina

2008-10-30 @ 17:38:54



Idag har jag lärt mig hur jag säger "My name is Evelina" på engelskt teckenspråk!
Så jäkla kul.
Deras handalfabete (betyder ett tecken för varje bokstav i alfabetet) är verkligen olikt vårt svenska. Kanske det som gjorde det extra kul? Jag är stolt över mina nyfunna språkkunskaper.

För er som inte känner mig så kan jag ju säga att jag pluggat 2 år teckenspråk på folkhögskola innan. Så jag tycker ju om och är intresserad av teckenspråket.
Varje land har sitt eget teckenspråk, men jag kan bara det svenska. Därför var det kul att få ära sig lite av det engelska idag.

Jag måste söka lite på det så jag kan briljera imorgon, haha.


Föresten, på bild nr ett här över tecknar jag "I love you" och på andra bilden "tummen upp"  eller bokstaven B på svenskt teckenspråk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0