Shopping, bakadpotatis, Twilight, tjejsnack, bortsprungna plånböcker och tequila

2008-11-30 @ 20:50:54

Överskriften sumerar min lördag väldigt bra.
För att göra ett litet djup dyk i det hela kan jag ju berätta följande:
Lördagen började med att jag och sambon åt frukost (bara det är ju hur bra som helst, vi som nästan aldrig får lov att göra det annars!) sen körde vi till Burlövs center (köpcenter) och gick och tittade i affärer. Jag köpte en super snygg klocka och en söt mössa - en likadan som min jag fick låna av min syster för ett tag sedan och jag blev storförtjust i.

Sen bar det vidare till Nova (ett annat köpcenter). Just som jag gett upp hoppet hittade jag en jätte mysig vinter jacka! Tycker verkligen om den och de reade ut den 200 kr billigare så det var nice. Den var lite kortare än jag brukar ha, brukar ha jackor som går ned över rumpan... men jag ska se om jag hittar en längre variant med som jag tycker om.

Sen åkte vi hem och jag bytade om, fixade håret och sminkade mig. Tog bussen ner till stan och träffade Josse och Stina på Graffiti. Jag åt en bakadpotatis med laxröra, super gott! Vi snackade och hade det super trevligt.

Efter det gick vi vidare till bion. Twilight. Det var jag som hade valt den så jag hoppades att den skulle vara bra, var inte helt på det klara med vad den handlande om. Visste att den var baserad på en bok och det hade med vampyrer att göra. Måste säga att det överträffade mina förväntningar! Den var verkligen jätte bra och så olik andra vampyrfilmer. När den var slut ville jag gå in och se den en gång till!
Jag rekomenderar den verkligen! Josse och Stina tyckte med att den var jätte bra.

Vi gick vidare till en bar och satte oss och drack lite och snackade massor. Den ena bartendern var skit sur, riktigt otrevlig så tillslut bestämde vi oss för att gå vidare. Dock var inte det vi hade riktat in oss på öppet. De andra ställena vi gick förbi hade en målgrupp på 45+ så det kändes inte riktigt rätt.
Jag försökte (och lyckades) muntra upp stämningen med att sjunga en egenkomponerad tequila sång. När vi hade gått nästan ett helt varv runt stan så upptäcker Josse att hennes börs är borta! Vi skyndar oss tillbaka till baren vi satt på och som tur var så hittade hon den under bordet vi satt vid.
Efter det landar vi på en nyöppnad bar som verkligen var super nice! Vi får äntligen vår tequila, haha.
Bartendern var supertrevlig och han blandade super goda drinkar. Musiken var helt underbar och man kunde helt enkelt inte sitta still. Vi satt och dansade i soffan. Till slut så gick det inte längre och vi ställde oss upp och dansade. Så kul vi hade!

Idag har jag lite ångest eftersom det flög iväg ganska mycket pengar igår. Men samtidigt så hör det inte till vanligheterna och jag hade super kul så jag ska inte grubbla över det.

Sovlänge idag, främst eftersom jag känner mig risig. Nej, jag är inte bakis. Allvarligt. Men jag har jätte ont i halsen och kroppen. Har blivit mer förkyld igen.
Antar att det har nåt att göra med att ett av barnen på jobb nös mig rakt i ansiktet när den var ungf 30 cm ifrån mig med sitt... sen är de jätte söta och ska ge en pussar på kinden... visst, men det är inte så mysigt med deras snorpussar.
Jag antar att det är därför som jag håller på att bli sjuk igen. Jag har käkat en massa vitlök idag och hoppas att jag kan jobba imorgon!

Så. Nu har jag skrivit en novell... men nu vet ni ungf hur min lördag såg ut. Hade riktigt, riktigt skoj!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja de va riktigt riktigt RIKTIGT kul i lördags :) (behövde ju kanske inte berätta för hela världen att ja slarvade bort min plånbok ;)

Ser fram emot den 13 :P

Trist att höra att du blivit sjuk igen..

KRAM

2008-12-03 @ 18:25:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0