Så underbart

2008-11-22 @ 13:11:29

Snön ligger kvar och jag är nyss hemkommen från en liten fotorunda.
Snacka om att jag blev återförälskad i vintern. Det är sååå underbart ute! Man blir så glad av det där fluffiga, glittrande vita. Stundvis stannade jag bara upp och tog in allt, hur vackert och fridfullt allt var. Stod där med ett leende på läpparna och andades djupa friska andetag av den kalla friska luften som sedan virrvlade ut ur mina lungor som en dimma.

Ni ser bara vad sånt här gör med mig, jag blir ju poetisk och allt ;)

En annan sak som slog mig igår när jag öppnade balkongdörren för att titta närmare på snön som dalade ner var att det är så förbaskat tyst när det snöar! Har ni tänkt på det? Det är verkligen jätte tyst - men samtidigt hörs det att det snöar, den där tystheten förknippar man direkt med snö, precis som lukten och känslan man får.
För visst är det väl något magiskt med den första snön?

Nu ska jag kolla egenom fotona jag tagit, hoppas där finns några guldkorn!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0