You can still be free

2008-07-13 @ 01:10:59

Denna låten är underbar. Det som är fantastiskt med Darren Hayes (som sjunger) är att hans musik blir bättre live än på skiva. På skiva är den fantastisk, men live är det helt... jag saknar ord.
Han är en av få (tyvärr) artister idag som verkligen kan sjunga live! Han gör det med bravör och ska verkligen ha eloge för det. Sen är ju smaken som baken, delad alltså, så det är inte säkert att alla tycker om hans musik -  men ingen kan komma och säga att han inte kan sjunga. Han är fantastisk.

Ja, om ni inte har gissat det än så är Darren Hayes min musik gud. Sedan jag hörde Savage Gardens I want you sommaren -97 har jag varit såld.

Såg låten här under live i Göteborg när jag var... hm, 16 år tror jag. Jag var överlycklig. Denna låten har nog en av världens vackraste texter, den är underbar. Enjoy.

 


Cool breeze and autumn leaves
Slow motion daylight
A lone pair of watchful eyes
Oversee the living
Feel the presence all around
A tortured soul
A wound unhealing
No regrets or promises
The past is gone
But you can still be free
If time will set you free

Time now to spread your wings
To take to flight
The life endeavor
Aim for the burning sun
You're trapped inside
But you can still be free
If time will set you free
And going higher than mountain tops
And go high the wind don't stop
And go high


Vill ni höra hela låten, så som den är på skiva så kan ni hitta den här. (Den är lite "pampigare" eller vad man ska säga.)





Föresten, jag har kommit på hur man ändrar storleken på youtube filmerna som man sätter in, haha! Så nöjd jag är med mig själv nu. Och hur man kan piffa till dem lite, ni ser väl att "play" och den där listen är lila va? Hihi.

- Detta inlägget har väl förövrigt tagit typ 30 min att skriva, eftersom bloggen bråkar som fan, men inte fasen ska jag ge mig nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0