So this is Christmas

2008-12-19 @ 17:01:33

Idag har jag önskat en himla massa människor en god jul. Varje gång jag sa det tyckte jag att det kändes super märkligt. Min hjärna vill fortfarande inte tro att det är jul om fem dagar...

Men idag kom jag och tänka på en sak. Det kan ju faktiskt vara för att julen börjar tidigare och tidigare för varje år. Barn ringer på dörren redan i augusti och frågar om man vill köpa jultidningar... Affärerna drar fram pyntet i september... osv. Så när det väl är dags så får man inte den där julstämningen som faktiskt borde komma. För det har blivit "vanligt" med jul saker överallt och man har intalat sig att vad tidigt de pyntar det är ju jätte lääänge kvar till jul.
Jo, så kan det nog vara. Det är nog därför jag inte alls är med på noterna.

Men jag ska se till att få fram julkänslan! Så här har vi dagens jullåt:



Denna är så mysig att den kan ge mig gåshud. Budskapet är så himla fint.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0